ما میخواهیم برای شما توضیح دهیم که تاثیر دندان در صورت  چقدر میتواند در شرایط زندگی و روحیه شما اثر داشته باشد .لطفا این مقاله را بخوانید تا بیشتر با این موضوع و تاثیر ان در زندگی خود آشنا شوید . دندان های ما نقش مهمی در زندگی ما دارند. آنها به ما در جویدن و هضم غذا کمک می کنند و همچنین به صورت ما شکل می دهند. لبخند همچنین فواید روزمره دیگری نیز دارد. لبخند سالم و زیبا میتواند به ما اعتماد به نفس بیشتری بدهد . همچنین بر زندگی اجتماعی ، شغل و روابط ما تاثیر بگذارد.به همین خاطر است که حفظ سلامت دهان و دندان یکی از مهمترین موضوعات در حوزه سلامت فردی است.پژوهش های جدید نشان میدهد که میزان سلامت دهان و دندان شما، بازتابی از وضعیت کلی سلامت بدن شماست. با سالم نگه داشتن دندان ها و لثه ها احتمال ابتلا به برخی سرطان ها مخصوصا در بانوان و همچنین برخی از انواع زوال عقل را کاهش میدهیم. تحقیقات جدید که اطلاعات ۶۵۰۰۰ زن پس از یائسگی را از بین ۵۴ تا ۸۶ سال بررسی کرده است، نشان داد آنهایی که سابقه بیماری لثه دارند ۱۴٪ بیشتر در معرض سرطان هستند.

تاثیر دندان در صورت و لبخند 

از این تعداد مورد بررسی شده، از هر سه نفر یک نفر به سرطان پستان مبتلا میشود در حالی که خطر ابتلا به سرطان ریه ،مری، مثانه،صفرا ،سرطان پوست ،مشکلات قلبی و مشکلات کلیه نیز بسیار زیاد است. کسانی که لثه سالم دارند نیز ۷۰ درصد کمتر از کسانی که به مدت طولانی از بیماری لثه رنج میبرند دچار بیماری آلزایمر میشوند. هنگامی که مشکلی در لثه وجود داشته باشد، باکتری های موجود در دهان وارد جریان خون میشوند و در آنجا پروتئین هایی میسازند که موجب انعقاد بیشتر خون میشوند؛ و این یعنی لخته های خون بیشتر میشود و قلب قادر به دریافت مواد مغذی و اکسیژن موردنیاز خود نیست و ریسک ابتلا به حمله ی قلبی بالاتر میرود. به همین صورت، مشکلات لثه موجب تورم عروق و اختلال در خونرسانی به مغز میشود که خطر ابتلا به سکته ی مغزی را هم افزایش میدهد. پژوهش های جدید نشان میدهد که خطر ابتلا به دیابت هم با افزایش مشکلات دهان، افزایش پیدا میکند. همانگونه که گفتیم تمیز نگاه داشتن دندان و سالم نگه داشتن لثه ها در درجه اول، ظاهر صورت و خنده ی فرد را زیبا میکند و در مرحله بعد، بوی بد دهان را از بین میبرد که در روابط روزمره ی افراد مسأله ی کم اهمیتی نیست! بوی بد دهان یک مسأله ی بسیار رایج است که به دلیل تولید پلاک در دندان به وجود می آید و یکی از نشانه های اولیه ی مشکل لثه همین بوی بد دهان است که میتواند روی اعتماد به نفس افراد هم تاثیر منفی بگذارد. . تاثیر دندان در صورت . در مرکز دندانپزشکی دکتر حلاجی  درمان های زیبایی شامل لمینیت کامپوزیتی و  لمینیت سرامیکی ، بستن فواصل بین دندانی ، اصلاح کجی دندان ها ، اصلاح طرح لبخند ، سفیدی کردن دندان ها یا بلیچینگ دندان ، و کلیه درمان های رایج ترمیمی شامل پرکردن با مواد همرنگ و آمالگام و غیره … توسط متخصصین مجرب با مجهزترین دستگاها انجام می شود. در نتیجه مراجعه ی منظم به دندانپزشک علاوه بر اینکه میتواند سلامت دندان شما را بهبود ببخشد و لبخند شما را زیباتر کند، وضعیت کلی سلامت بدن شما و میزان خطر ابتلا به بیماری های مزمن را هم نشان میدهد.  

کلینیک دندانپزشکی حلاجی از سال 1395 فعالیت خود را در قالب یک  کلینیک ساده آغاز نمود و در ادامه به دلیل بهره مندی از پزشکان مجرب و متخصص فعالیت خود را در زمینه دندانپزشکی، مراقبت، پیشگیری از پوسیدگی دندان به فعالیت خود ادامه داده است.

اطلاعات تماس